Jak ocenić kandydata do pracy?

Niewątpliwie, każdy pracodawca wie, jak trudno jest mu znaleźć wymarzonych pracowników. Co powinno być najważniejsze dla osoby rekrutującej pracowników? Jakie cechy kandydatów decydują o tym, czy stają się dobrymi pracownikami?

Realne kompetencje

Wydaje się, iż zdecydowanie za często osoby rekrutujące zwracają dużą uwagę na wykształcenie pracowników ignorując ich doświadczenie. Oczywiście, kwestii wykształcenia nie można całkowicie pominąć. Niemniej jednak, każdego roku wiele kierunków kończą absolwenci, którzy nie mają realnych umiejętności ani nawet wiedzy. Nabywają ją tak naprawdę dopiero w pracy. Rekrutacja pracowników powinna polegać na sprawdzeniu doświadczenia kandydata. Trzeba więc sprawdzić gdzie wcześniej pracował i jakie były jego zadania.

Uczciwość pracownika

Niewątpliwie, w wielu firmach ważniejsza od kompetencji jest uczciwość pracownika. Jak ją jednak sprawdzić podczas rekrutacji pracowników? Nie jest to tak naprawdę łatwe. Wydaje się, że najlepszym sposobem jest uzyskanie rekomendacji od poprzednich pracowników kandydata. Jednakże, wiele można też wyczytać z samego tylko CV. Jeśli dany kandydat nie pracował zbyt długo w żadnej firmie i często zmienia pracę, jest to z pewnością dosyć podejrzane. Należy wypytać kandydata, jakie były powody takiego jego postępowania.

About the author

admin

View all posts